30 augusti 2010

Halvfärdigt.

Så har det gått en vecka igen och tiden har bara runnit iväg. Sjalen är färdigstickad nu och ska spännas ut. Alla varor i butiken är räknade, sonens födelsedag, den 25:e i ordningen är firad, årets marknad här i samhället gick av stapeln fredag-lördag.
Denna lilla kofta väntar på slutfinish, det vill säga dessa lite tråkiga kanter som ska stickas.

Ännu en tröja som väntar på att det där slutliga ska bli gjort.
Den här koftan, stickad i Mandarin classic har dock fått sina kanter stickade sen bilden togs. Nu ska ärmarna sys i och en massa trådar fästas.
Till sist en bild på mina garninköp från Köpenhamns resan. Mest är det Isager, alpaca 400 meter/50 gram.




1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Ojojoj så produktiv du är!! Vilka fina saker!

När jag ser din Gail önskar jag att jag stickat min i något enfärgat garn.