8 maj 2009

Nya böcker.

Jag fick ett bokpaket nu i veckan.För ett litet tag sen var det världsbokdagen och den dagen fick man tredubbla poäng om man handlade på Bocus,alltså det var just vad jag gjorde.Den här boken bl.a,den innehåller stickning från hela världen.Mycket intressant läsning och många modeller so man får lust att göra. Lite svensk stickning som synes.Måste säga att färgerna tilltalar mig mycket.
Den här boken ser mycket lovande ut,även där finns mycket jag vill göra.
Den här t.ex. men jag väljer nog andra färger.

Här finns också mycket inspiration.Hur ska tiden räcka till allt man vill göra?

6 kommentarer:

Mia stickar sa...

Ja visst önskar man att man hade mer tid!

Eva S sa...

Hej!
Tittade in till Metta och vidare till dig. Blev nyfiken på vem det var som skulle köpa garnaffär.
Önskar er lycka till.

Garntrollet sa...

Åh, vilka fina böcker.

Tack för svaret på min "ruta". Jag började misstänka att det var något sådant. Nu har jag börjat om, men den blir nog lite fyrkantig ändå. Men då skarvar jag på kortsidorna.

SF sa...

Skall bli spännande att höra vad du tycker om boken om Japansk stickning, jag är lite sugen på den också.

Sommarfröken sa...

Vilken trevlig sida du har! Jag lägger till dig i min bloggläsarlista!
Ha en skön lördagkväll!/Sommarfröken

Linda sa...

Ja, det är ett ständigt problem, tiden räcker inte till... :) Tröjan som ser lite bohusstickningsinspirerad ut är underbar!