22 september 2007






Hjärnsläpp.



Jag skrev igår att jag hoppades att huvudet inte skulle sitta under armen idag,men det gjorde det.När jag skulle ta ut danska pengar i automaten så använde jag inte mitt vanliga bankkort,utan det andra som funkar utomlands.Dvs.om man använder rätt kod.Inte förrän på tåget hem kom jag på vad det var som var fel.Då hade jag försökt få ut pengar på två ställen plus att betala med i affär.Tur att man har en snäll kompis med.Till råga på allt nådde vi den här affären allt för sent.Klockan fattades nog en minut i två men den var rejält låst.Fick dock en kasse med hem från annat ställe.

Min tågstickning höll på att inte räcka till hemvägen.När det var dags för mönsterstickning kom jag på att det ju innehåller flätor.Någon extra sticka fanns inte med.Snäll kompis avhjälper även sådana problem.Hon hade köpt rökelsestickor.Det är småbitarna som ligger bredvid.Lite pilligt var det och bitarna blev mindre och mindre,men gick gjorde det.Hädanefter får nog en förpackning strumpstickor bo i handväskan.Det är väl bra och ha saker man ska ha i en sådan.En utförligare redogörelse kommer i morgon, tror jag.

4 kommentarer:

Agneta sa...

nu blir jag grön av avund:-). Du har köpt Mermaid som jag vill ha också. Och så är det tur med snälla kompisar.

Maria sa...

Det kallar jag kreativ problemlösning! :)

Låter härligt med en dag i Köpenhamn med en snäll och generös kompis!

Kristina sa...

härligt med en sådan vän. Ibland har man huvudet mer än vanligt under armen. KRAM

Eva i Halmstad sa...

De kan vara bra med en rundsticka också, och en stoppnål, ett extranystan en viknål (till uppläggnin o dyl)m.m
Du förstår hur min väska ser ut.
Jag vill också ha en Mermaid
Ha de gott Eva.