2 juli 2007


Bildlös.
Den här gången får det bli utan bilder.Har inte haft tid att ta några bilder.I kväll började jag sticka på mystery stole 3.Har inte så mycket kvar av första ledtråden.Trodde i det längsta att jag skulle kunna stå emot.Har ju stickprojekt så det räcker ändå.I lördags kunde jag inte låta bli att anmäla mig,tänkte att mönstret kunde ju vara kul att ha.Garn och pärlor fanns i lagret här hemma,varför inte sätta igång?Urkul var det,skulle jag inte gå upp tidigt i morgon för Stockholmsresan,blev det färdigt i kväll.Nu får jag spara det till en annan dag.Är bättre med en annan stickning på bussen.Alltså har jag börjat på ytterligare en strumpa.
Något har jag gjort färdigt dock.Solhatten är klar och tvättad i hopp om krympning.Något som den inte gjorde,krympte alltså.Får se om jag nöjer mig med den eller jag gör ett försök till.Med tanke på hur mycket( lite)den kommer att användas får det nog räcka med en hatt.

Inga kommentarer: