24 oktober 2006

Förberedelser.

När jag kom hem från vävningen bakade jag en chokladkladdtårta till morgondagens födelsedagsbarn.Den har blivit familjens favorit.Är från "allt om mat" för länge sen.
200 g smör
200 g mörk blockchoklad
4 ägg
2 dl socker
2,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
Smält smör och choklad tillsammans.Vispa under tiden ägg och socker pösigt.Blanda i vetemjöl och bakpulver och till sist chokladsmeten.Grädda i 225 grader ca 15 min i en form med löstagbar botten.Jag brukar lägga ett bakplåtspapper i formen.Klipper till det lite först.Serveras med lösvispad grädde.

Det blir tyvärr inga bilder i kväll heller får se när det hinns med.På torsdag trodde jag skulle bli en hemmakväll,men så blev jag påmind om att det är föräldramöte i skolan.Det blir information inför gymnasievalet,eleverna ska också delta så det är bara för mamma att knalla dit.Det är inte utan att det är skönt att den tiden snart är över.

1 kommentar:

right hand sa...

Heja dej - en riktig stickblogg har även smaskiga recept, så är det bara!

Elisabeth