30 oktober 2006



Diagonalstickning.
Blev så sugen igår på att testa diagonalstickning när jag såg L:s halsduk hemma hos A igår.Detta är vad jag fick ihop innan det var dags att laga mat. Det ska bli kul att fortsätta med.Annars är det mest skuggstickningen jag ägnat mig åt idag.Nu innehåller varje varv 320 maskor.Har också tagit en del bilder på färdiga objekt. Det var väldigt segt att ladda bilder ikväll och så hamnar den inte riktigt där jag vill.Den övre bilden föreställer min tröja ur Dikt i maskor,som jag stickade under våren och försommaren.Bilden blev lite för mörk jag har fler detaljbilder men dem tar vi en annan dag när systemet inte är fullt så segt.

3 kommentarer:

Désirée sa...

Tröjan är alldeles underbar. den vill vi se in real life!

Fröken Fräken sa...

Jag kan fortfarande inte förstå hur man kan sticka en sådan tröja "i verkligheten". Du är fantastisk!

Kul att du också testar diagnoalstickningen! Visst är det kul?!

Malin sa...

Tröjan är så vacker!