30 juli 2014

Sommar.

 Veckan som gått har varit varm, minst sagt. Det har varit olidligt varmt att jobba, men kvällarna har varit underbara. Tänk att kunna sitta barärmad till 22:00 och bara njuta. Jag har stickat lite på en tröja i lingarnet Kalinka. Nu är jag klar med bakstycket, här har jag kommit en bit på väg.
 Formen ser minst sagt egendomlig ut, men den lät bli annorlunda när man tvättat den. Nu ser det bara brett och kort ur.
 Den krokade disktrasan är klar. Ett nystan bomull/lin gjorde jag av med.

 Förra onsdagskvällen var vi på Tages revy i Gamla Linköping. Tänk att texter som skrevs för så länge sen kan vara lika aktuella idag som då.
En helt underbar sommarkväll var det. Jag har också varit i Vadstena, det var i lördags, på Trådspänning på borggården. Hade tänkt jag skulle ha en del bilder därifrån, men kamera,mobil m.m. blev kvar hemma av någon lustig anledning.

Inga kommentarer: