10 juni 2014

Färdigt.

Nu är min väst helt klar, påbörjad i slutet av mars. Bortglömd en månad för att fortsättas på veckan efter påsk, då blev allt klart utom kanterna runt ärmhålen, men på ett par dagar i förra veckan så blev det klart. Har stickat den i Opal och av det flerfärgade gick det år ca 120 g något mer av det enfärgade.
Till min underbart mjuka kofta håller jag på att fundera ut vilka knappar som blir bäst.

En kväll i förra veckan började jag en ny stickning. Det här linnet, jag stickar i bomullsgarnet Safran i en färg som inte finns längre, lite lilaflammigt och efter hur vänster pekfinger ser ut när jag stickat en stund släppet det lite färg. Hur som helst har garnet legat till sig här några år, är nog så däär 7 år sen det köptes på Tradera. Många maskor var det i början, närmare bestämt 550 st.

Inga kommentarer: