13 maj 2014

Linsjal.

 Linsjalen blev klar i lördags kväll under melodifestivalen. Jag är inte helt nöjd med att sticka kanten efter att först ha avmaskat alla maskor och sen plocka upp och sticka ihop på vartannat varv, men nu skulle jag ju göra som det stod i mönstret. När jar kom ner till spetsen på första sidan så märkte jag att man kan tolka vänster sida olika. Jag hade tänkt vänster som när sjalen hänger på ryggen, men så var det inte tänkt. Nu är det ju inte särskilt lätt att se avig och rätsida på en sjal stickad i lingarn och mestadels i rätstickning så just det gör inte så mycket.

 Värre var att få till spetsen, det var inte lätt att se att plocka upp i lingarn.
 På en härva fick jag det här över, så det kan man väl säga var väl utnyttjat.
En krokad disktrasa har det också blivit på sistone. Den är krokad i Linen från Marks& Kattens.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sjalen är jätte fin.
Underbar färg./Ella.