10 februari 2014

Redovisning.

 En jobbstickning som har blivit färdig. Tröja i ett nytt garn, cotton flamme, stickor 4,5 mm.
 Mönster och garn från Hjärtegarn.

 Nästa tröja påbörjad, den stickas i Arezzo, lin, bomull och viscose består det garnet av.
 Här är det stickor 3 mm som gäller.
 På hemmafronten blev det så att jag tog itu med en gammal koftstickning. Garnet inhandlades på syfestivalen i mars 07 och det kommer från Solsilke.
Det tog två år innan stickningen påbörjades och den kom en bit på väg, sen blev den liggandes. Sommaren 2012 tog jag tag i den och stickade färdigt bålen och nu har jag påbörjat första ärmen. Få se om jag kan låta den bli färdig innan jag påbörjar nästa. Har köpt mönstret till "Emelie"och lämpligt garn fanns i gömmorna sen flera år.

1 kommentar:

Helena i Ljungsbro sa...

Så mycket fint!!!