14 mars 2013

Mera väst.

 Nu ska jag tjata lite till om min väst. Den är klar nu, ja så när som på knappar då. Ligger på tork just nu.
 Mycket trådar och fästa blev det, men som sagt det är klart nu.
 Mjukt och skönt är garnet, Estelle , 20 % angora, 10 % silke och resten merinoull.
 Av ren slöhet, eller rättare sagt jag tänkte mig inte för, så är det en sak som jag skulle gjort bättre, men jag orkade inte repa upp när jag kom på det. Säger inte vad det är utan testar hur väl det syns. Jag har bestämt mig för att jag kan leva med det i alla fall.
Det blir visst inte vår på länge än efter den påfyllning som kom igår och den kyla som råder. I morgon bär det dock av till stickfest i väst. Ser fram emot det, hoppas bara det inte värker ner ytterligare en massa snö.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fantastisk väst. Jättefin.
Ha det bra./ Ella.