1 oktober 2012

Mera stjärnhop.

 I helgen stickade jag vidare på kanten till sjalen.Det var många maskor för att komma runt, drygt 950 stycken. Resulterade även i ytterligare en avbruten sticka, men nu är det klart och avmaskat.
 Innan kanten är invikt och fastsydd vill den inte vara med på bild så jag fick lura den lite.
 I kväll hade jag inte tid att göra mer på den, håller på att förbereda en liten lektion i tvåändsstickning på onsdag kväll.
 Förra veckan fick jag i uppdrag att virka en hatt. Använde garnet Andes, ull och alpaca.
 Den blev inte tät någ för beställaren så jag har stickat en innermössa i Lima.Stickade från toppen och neråt för att lättare få rätt storlek.
 Så här blev det färdiga resultatet, hoppas den är varm nog nu.

2 kommentarer:

Stick-kine sa...

Vilken hop av vackra stjärnor! Underbara färger!

Anna sa...

Så fin den sjalen är och snygg kombination!