18 augusti 2012

Mössor

 Förra året stickade jag en mössa ur Drops 135, den med modeller för herrar. Den är stickad i Fabel och det är den blå mössan. Jag tyckte den blev mycket liten. Så för ett tag sen tog jag fram mönstret och då kom jag på vad som var fel.
 Jag hade stickat med 2,5 mm och det ska vara 3,5. Tog helt enkelt de stickor jag tyckte skulle passa och det var ju inte rätt, inte till det maskantal som jag hade.Nu har jag gjort en ny helt efter beskrivningen.
 En viss skillnad blev det,fast egentligen skulle jag föredra en tätare mössa.
Här har jag börjat på ett par vantar ur det kommande nummer 143. Fabel här också, dels den nya färgen karneval och så svart.

1 kommentar:

Helena i Ljungsbro sa...

För en del som tycker att det blir alldeles för varmt med mössa, är det perfekt när det blir lite glesare!