4 maj 2012

Babytossor.

 Igår fick jag för mig att det var dags att sticka fler sådana här babytossor. Så innan jag skulle styra kosan till Norrköping för att träffa vännerna där på stickcafé plockade jag fram några småsnuttar till nystan och vägde dem. Ca 9 g behövs till en liten socka. Ett av nystanen jag vägde var lite för litet, men det jag tog med mig borde räcka.
 När jag stickat en socka och kommit en bit på den andra så tyckte jag det kändes som det var oroväckande lite kvar. Jag vägde den färdiga sockan och den vägde 8 g. Det blev till att inventera i den stora lådan med sockgarn (hela nystan).
 Där hittade jag minsann ett helt orört nystan av samma färg, det fick användas till de sista 2 varven + avmaskning och snoddar.
Så nu finns det ett par i samma färger, men helt olika varandra.

1 kommentar:

Stick-kine sa...

Jättekul att du hälsade på oss! Så fina tossarna blev - tur att du hade garn!