18 januari 2012

Framtidshopp.

Dagen före nyårsafton fick jag se att de första snödropparna visade sig, sen dess har det kommit upp några till. Ikväll kom det dock lite blötsnö och nu är det slaskigt igen. På stickfronten blir det lite gjort även om jag varit dålig på att redovisa det här.
Stickar vidare på min "stjärnhop" och har nu kommit lite längre än när bilden togs. Har precis börjat göra minskningar innan det är dags att ta till saxen och sen sticka kanten. Sen drömmer jag om att komma igång med Stickas senaste sjal. Har skrivit ut ledtrådarna och plockat fram garn, men så kom det en tröjstickning emellan. Den ska jag visa vid senare tillfälle.

3 kommentarer:

Helena i Ljungsbro sa...

Ta med den till stick-caféet på måndag. Vill se den IRL!

Metta sa...

Här kom det också några snöflingor igår, men idag är det +4,5 och slask. Inte så kul, men bättre än förra vinterns snömassor. Längtar till våren när man ser snödropparna!!!
Min Stjärnhop ligger halvfärdig och det är kanske dags att ta itu med den igen....
Tyvärr kan jag inte komma till stickcaféet nu, men hoppas längre fram i vår.
Ha det gott! Kram

Stick-kine sa...

Tack för trevligt café igår! Hann inte stanna så länge men fick en del nya idéer med mig hem!