7 augusti 2011

Sommaren 2011.

Det blir inte av att skriva så ofta som jag skulle vilja, men här kommer ett litet sammandrag av några händelser. För tre veckor sen hade jag en stickhelg tillsammans med några goda vänner. På lördagen var vi till Östergötlands ullspinneri, Omberg och Vadstena och på söndagen var det stickning hemma hos en av vännerna som gällde.
På måndagskvällen gick maken och jag på källarvandring i stan. Tänk att det finns så många miljöer där som man inte tänker på annars.Två timmar tog den guidade turen.
Det är svårt att tro att man är mitt inne i stan.

Jag har stickat babykofta i ett nytt garn. Babyalpaca och stickor 5mm så det går fort. Modellen är stickad uppifrån och ner, ärmarna på strumpstickor. Alltså inte en enda söm att sy. Garnet heter Rustic och kommer från Hjärtegarn, ligger på 25 g nystan. Det gick åt mindre än 75 g.

Inga kommentarer: