25 mars 2010

Vårtecken.

Ett litet tecken på att det kommer andra tider.Visserligen har jag zoomat in knopparna eftersom jag inte ville kliva upp i snön.Det är ju bara intill husväggen det är snöfritt.
Den lilla klänningen i mandarin petit är färdig och hänger numera på en galje i skyltfönstret.Jag stickade den till en ettåring bara för att det skulle gå lite fortare,annars är en så här lång klänning mest till hinder för nån som knappt lärt sig gå.Det törs jag nog uttala mig om även om jag inte haft nån egen babyflicka.

Här är nästa projekt,en tröja,storlek 3 mån,stickad i mjölkgarn.Till den ska det också bli byxor,huvudbonad och sockar.Nu är det hög tid att plocka ihop det som ska med till Grötö.


1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Det måste vara ett ständigt sjå att sticka upp kläder till butiken. Fina är de dock!!