28 februari 2010

Sjalar.

Nu kommer här äntligen några bilder från förra helgen.Den här veckan har gått i rekordfart.Sportlov här i stan,kan det vara därför det har varit mer att göra än någonsin förr.Os-mössan har väl också sin del i det hela,men kan inte vara hela anledningen,då vi snabbt fick slut på både garn och virknål.Här hänger min färdiga Gail på en vägg i montern som Sticka hade på mässan.Den är stickad i Elegant från TeeTee och numera hänger den i skyltfönstret.(två härvor gick det åt)
En del av montern mitt under fotograferingen av alla sjalar.

Ytterligare några sjalar.Var man hittar beskrivningar till sjalarna kan man läsa på Stickas hemsida.


Under helgen började jag på en ny sjal,en Ingrid som jag stickar i laceball.Nu håller jag på med avmaskningen,tyvärr trodde jag att jag hade mindre garn kvar än vad som var fallet,så jag började avslutnningskanten lite väl tidigt.Kommer bild på det senare.



Inga kommentarer: