7 september 2009

Allt är inte kul.

Av någon anledning tog vi hem sånt här"garn"Pompom kallat.Jag har nu provstickat och nu undrar jag bara;hur gör man för att maska av?Här får ni inte ens se det konstiga hopdragna resultatet.Lägga upp på vanligt sätt gick inte heller,utan jag virade garnet runt stickan.För övrig bara 6 maskor för att få det lagom brett.(till vaddå)
Lite roligare var denna stickning,en liten volangig sak att ha runt halsen.Måste hitta användningsområden för allt garn i den här stilen som finns.

4 kommentarer:

Stick-kine sa...

Ja du, vad ska det bli av detta garn? Kanske ska man virka?

Anonym sa...

åh...jag skulle vilja prova att sticka i det...det ser så roligt ut...har mönster på en mysig halsduk :))

mvh
mary-ann

norrskan68@hotmail.com

Anonym sa...

Hej! Jag har stickat i Pom-Pom och fick rådet att fästa varje maska med nål och tråd. Det syns inte eftersom "garnet" är så tätt.eller vad man ska kalla det.Lycka till!
Anette

Familjen Klockljung sa...

Ett förslag är att sticka girlanger. Håller på med gröna sådana. Virkar blommor som jag skall sy fast. Skall dekorera en stege som står mot husväggen mest hela tiden. Nu i vinter behövs stegen för att komma åt parabolen för att borsta av snön så vi får tvbild. Snön stör om det blir för mycket. PiaiLappland
piashantverk.blogspot.com