30 oktober 2008








Festivalsjalen.



Här är sjalen utspänd en hel vecka innan den är tänkt att visas upp.Nästa lördag är det ju så att en hel del människor tänker bege sig till Kista för att besöka den nya mässhallen.Så ny är den att det inte går att få fram vägbeskrivning på Hitta.se.Det gick att få sjalen större än jag trodde.Jag har stickat i Malabrigo lace,inköpt hos Marias garn i slutet av september(blev ingen hyllvärmare där inte)Som synes på bilderna blir färgen lite olika från gång till gång,det är den undre bilden,i kvällsbelysning som stämmer bäst med verkligheten.Min tidigare sjal drapperad över spinnrocken.Blev ingen bra bild på den så,men det får duga ikväll.Det är också Malabrigo och det inköptes i somras så det blev inte heller någon hyllvärmare.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sök på enbart "Kistamässan" på hitta så får du fram en karta! http://hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=kistam%e4ssan&Vkiid=AZOhvDVGI2nAkykBh96klQ%253d%253d&Vkid=19394971&isAlternateNumberResult=False

Kör man bil svänger man av vid avtag "Kista" från E4:an, sen kör man ner direkt höger efter de 2 trafikljusen, och då är man på rätt gata. Mässan ligger på höger sida ca 4-500 m efter rondellen man kommer till när man svängt höger efter trafikljusen

Åker man tåg/pendel så är det bara att följa cykelbanan som går iväg åt höger när man kommer ut från stationen så kommer man "rakt på" efter ca 300 meter :-) Plättlätt att hitta =)

Stickorren sa...

Festivalschalen är ju jättefin. Jag kämpar så där lite lagom med min och inser att den inte blir klar till Syfestivalen. Jag har just börjat på del 3. Men jag kämpar med lite krokningsmönster som nog skall bli klara istället!

Marias garnhändelser sa...

Din festivalsjal blev också jättevacker! Men visst är det kul att de blir så olika beroende på hur man blockar