17 november 2007










Sticktåg till Eskilstuna.




Idag har stickcorren och jag varit i Eskilstuna och tittat på en fantastisk utställning.



Det var mycket att bli inspirerad av.Eftersom jag inte sett den förut var det helt fantastiskt att se detta gigantiska arbete.Täck att sticka alla dessa lappar.Jag som inte ägnar tillräckligt med tid till "Gunhildlapparna",det finns nog 20 st nu,men det behövs ju fler.




Efter att ha sett utställningen gick vi till Nystvindan och Mälarmaskornas stickcafé.Det blev lite stickat också under dagen.Men hör och häpna inga garninköp.

Så här långt har jag hunnit nu.Måste säga att jag nog frestade en viss person att gå hem och öppna sitt garnpaket.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, visst är utställningen underbar! Såg den när den var i Borås (förra sommaren tror jag?). Och hade gärna sett den igen... det känns som att den tål att ses många gånger :)

Agneta sa...

jadu jag stickar febrilt på dotterns tröja så jag kan börja på min:-)

Anonym sa...

Den bara är sååå underbar den utställningen. Jag har suttit och stickat mitt i den när jag var i Halmstad.
Oj, du har hunnit långt på Mermaiden sedan jag såg den sist.

Stickorren sa...

Håller med, det var kul att se den (igen för mig). Tack för trevligt sällskap. Hoppas att dagen varit bra idag.

Metta sa...

Hade gärna varit med på sticktåget till Eskilstuna. Vi hade ju så trevligt när vi tågstickade till Karlstad i somras. Men framförallt hade jag velat se utställningen, som jag tyvärr missat. Får glädja mig åt dina fina bilder.
PS. Några fler saker sålde jag på marknaden, men det gick sämre än förra året.