26 december 2006


Annandag.
Så var den här julen snart över.Veckan före jul knåpade jag ihop 5 små tomtar,som mina små skyddslingar fick som julklapp.Torsdagkvällen var det julkonsert med Björkö friskola i Pingstkyrkan i stan.Fredag var jag ledig,handlade de sista julklapparna och satt på fik och spred lugn och ro genom att sticka.
Har fått färdig tröjan i skuggstickning nu.Det svarta garnet räckte precis.Inte mer än någon meter till godo.Räcker lagom till att sy ihop och tränsa knapphål med.Kalenderstickningen är också klar.Än har jag dock inte haft ork att ta itu med den flätstickning jag gick bet på,men det ska bli.Har anmält mig till Stickas projekt med jacka av restgarnsrutor.70 stycken ska göras 12x12 cm till 1 juni.Är nog bäst att börja snart.

1 kommentar:

Stickorren sa...

Dom är bra söta tomtenissarna!